måndag 31 december 2007

The final countdown

Nyårsafton idag. Det blir ingen utgång för mig, utan hemma-myskväll med mamma.
Jag köpte lite bakelser och så ska vi dricka cider,
äta god mat och tända tomtebloss i blomlandet.
Det känns som att det är ungefär det jag behöver just nu,
inte att sitta i en soffa med en öl i handen och se människor ramla över bordet framför,
sluddra något ohörbart och vingla vidare,
för att sen hypnotisera mig att bli precis likadan timmen efter.
Nej, det är ett nytt år imorgon och det finns så mycket jag skulle vilja ändra på.
Jag vet dock inte om jag klarar av allt på samma gång, men en del.
Jag måste bli en bättre människa, för min och mina näras skull.
Jag måste också börja betala tillbaka allt jag är skyldig mamma,
och då menar jag inte bara pengar.
Hon har gjort så mycket för mig, men vad får hon tillbaka?
Att jag sitter och klagar på det som är fel?
Jo, jag är precis som henne. Hur mycket jag än önskar att jag var en helt egen människa.
Det är svårt att inte vara så. Men vad får vi egentligen ut av att vara så mot varandra hela tiden?
Det kan nog vara bra för båda att ha denhär kvällen,
hur mycket jag än vet att det kommer sluta med att hon skriker åt mig
för att mitt rum inte är städat än.
Det är nog bäst att jag sätter igång med det. Sen ska vi laga mat!

*- Stay on top
/ Amy Trash -
Nytt år, nytt hår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar