onsdag 16 januari 2008

Put another dime in the jukebox, baby

Igår var jag och jobbade igen, men klarade inte hela dagen pga min hals.
Jag hostade hela tiden och tappade rösten snabbt då och då.
Men jag jobbade extra i måndags så det blir 8 timmar den här veckan iallafall.
På bussen hem lyssnade jag på musik så högt att jag
kunde känna varenda trumslag i mitt huvud.
Musik är bland det bästa som finns.

Jag skulle till skolan idag. Somnade väl 11-12 igår
efter att ha kollat på Blow med Johnny Depp. Bra film, verkligen!
Gick upp 8 och kände att jag mådde galet illa och ville spy hela tiden.
Så jag sa till mamma att jag skulle åka upp senare och gick och sov igen.
Sen sov jag till halv 2, då var det för sent att åka till skolan.

Men jag mår bättre nu, efter några koppar te och all sömn.
Så jag ska åka och jobba idag ändå.
Får hoppas att det går bättre idag.
Det gick ändå helt okej igår med tanke på hur lite jag kunde prata.

Imorgon ska jag till skolan ändå, ser fram emot Rörlig bild-lektionen.
Jag har inte varit på någon annan lektion än rörlig bild sen innan jullovet..
Jag har varit sjuk hela tiden, kan nog bero på det. Men ändå!

Imorgon ska jag också blondera mig en sista gång innan jag ska
låta håret vila ett bra tag.
Det är väl ganska okej just nu, men ganska konstig färg ändå.
Och jag vill se normal ut i håret även om jag riskerar att tappa lite.

Jag vill ha ett annat jobb, en egen lägenhet och ett liv.
Men jag vet att jag måste vänta.
Och att jag måste ta tag i det själv om jag ska få det att fungera.
Jag måste söka ett annat jobb.
Synd är det bara att jag fyller 18 i vinter,
och därför är det mindre chans att jag ska få något bra.
Men något som är bättre än det jag gör nu iallafall.
Vad som helst!

Nej, nu ska jag gå och äta och dricka mer te.
C-vitaminbrustabletter är också bra. Blir nog något sånt.

See ya around


image5


*- Set the night on fire
/ Amy Trash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar