onsdag 26 november 2008

Tonight the world will wait for us to say it's ok to move again

Ja, nu var det ju ett tag sen jag skrev igen.
I Fredags var det Full House på Arenan och jag, André och Anders (bland andra) jobbade. André skämde ut mig inför någon jag tyckte var snygg och det var väl egentligen mest roligt!

På Lördagen hade jag planerat in en mysig folkölskväll med lite folk, det blev en fyllefest och allting var väl perfekt förutom att folk inte lyssnade på vad jag sa och någon jävla brud fick mig att tappa humöret. Vet inte ens vad hon egentligen gjorde där.

På Söndagen mådde jag inte bra när jag fick lov att gå upp halv 7 på morgonen och åka till Rättvik, men jag orkade iallafall. Det var Bilda Event och vi var ditbjudna genom arrangörsgruppen. Det var mycket givande föredrag men ändå rätt segt och eftersom jag mådde så illa från dagen innan åkte jag och André hem ganska tidigt. Vi fick ta bussen eftersom Simon kom på att hans bil var full, haha!

Måndagen blev en slö-dag och jag gjorde väl ingenting speciellt direkt, jag var mest hemma och designade olika loggor och redigerade bilder.

På Tisdagen när jag vaknade var Ester, grannnens hund, hemma hos mig och jag skulle vara hundvakt tills jag skulle åka in till Arenan. Vi var ute i skogen och lekte i snön och hon skuttade runt och var glad. Hon är helt underbar! Sen åkte jag till Arenan på möte, som varje tisdag. Vi fick veta att det nu är helt klart att Opeth kommer spela på Arenan i Februari vilket är helt underbart eftersom jag lyssnat på dem i flera år! Efter mötet svepte jag och André varsin kopp kaffe i Arenans café och sen åkte vi hem till mig och bakade kladdkaka, drack kaffe och gick och pantade burkar från helgen. Jag fick iallafall 31 kr! Haha! Vi startade även ett band, nu gäller det bara att hitta folk som vill spela med oss men det kan inte vara allt för svårt.

Idag vaknade jag sent och har verkligen inte gjort någonting. Jag funderar på att städa upp i mitt rum och göra lite fint men jag orkar inte riktigt, inte än iallafall. Jag pratade även med Ronnie och kan hända att jag inom kort börjar arrangera på S2 också vilket är hur kul som helst!

Imorgon är det extreme skiing på Arenan och det kan väl hända att jag drar dit och kollar läget annars blir det ännu en seg dag hemma då jag kan sy lite kläder eller någonting annat roligt.

På Fredag är det Garage Final på Arenan och jag ska dit och jobba en stund, antagligen inte hela kvällen.

På Lördagmorgon åker vi till Rättvik, några av arrangörerna, för en arrangörutbildning som håller på till någon gång mitt på dagen på Söndag. Det blir sova på vandrarhem och ha det trevligt. Jag tror att det kommer vara väldigt givande och intressant och faktiskt väldigt roligt! Jag får spendera över ett dygn med folk som kan göra att jag mår bra en hel vecka efter att ha träffat dem någon timme! Ja, det visar sig hur det kommer bli men jag tror verkligen inte att jag kommer lida!

Nu ska jag lägga mig framför tvn och vila fast jag egentligen inte ens behöver det!

Förresten är Cauterize ett helt galet bra band, bra musik och bra lyrik!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar