onsdag 20 januari 2010

Tog en lugn och skön onsdag, kände inte något som helst sug till att festa, alls, även om det är"lill-lördag". Näe, festandet blir det nertaggning på. Jag har ju faktiskt redan börjat eftersom förra helgen blev en vit helg! Jag måste medge att det var grymt skönt att vakna på söndagen och inte vara bakis. Kommande helgen blir också helt nykter. På fredag ska jag jobba på Arenan och sen blir det direkt hem och så stannar jag hemma även på lördagen.
29e drar jag förmodligen till Stockholm och då blir det såklart fest. Sen nyktert till 20e februari då det blir Skindred. Eller ja, det är inte säkert att jag kommer dricka då heller iofs.
Jag satt och fipplade lite i Excel idag och la upp en... ja, ekonomiplan kan man väl kalla det. På planerade inkomster och utgifter för nästa måndad. Jag blev positivt överraskad då jag trodde att jag inte skulle ha ett öre kvar efter alla stockholmsresor och dylikt, men ack så fel jag hade! Det kändes bra, och jag ska försöka att faktiskt hålla i de pengar jag kommer ha över. Jag måste lära mig spara mer och slösa mindre. Det får bli mitt lite försenade nyårslöfte!
David mådde piss idag, han var helt snurrig och fick tunnelseende och grejer. Jag sa åt honom att äta lite blandade bär som är fulla av vitaminer, och bakade även en kladdkaka så han fick socker. Nu verkar han må bra iallafall!
På måndag börjar jag vara dagmatte till Hera, det ska bli grymt kul! Nathalie och Hera kommer förbi en sväng imorgonkväll igen.
Inatt ska jag försöka somna tidigare än 4-5! Försöka.
Och ja, jag är minst lika glad idag som jag varit senaste dagarna. Jag undrar om det kanske beror på att jag blivit bättre på att äta och sover längre än jag brukar? Jag har ju ingen tillfällig sjukdom nu heller, det känns grymt skönt! Inte ens halsen har krånglat den här veckan!
It feels good to be alive!
Det känns ungefär som att det enda som saknas för att mitt liv ska vara perfekt nu är ett jobb. Jag söker jobb som en galning, det känns som ett beroende! Jag har sökt jättemycket men kan inte sluta! Haha! Men visst, det är ju inget annat än positivt! Men jag är faktiskt helt otroligt pepp på att börja jobba, tro det eller ej! Och på att dra från stan, om det nu är möjligt!
Jag hoppas hoppas hoppas! Allt jag kan göra nu är att hålla tummarna och vänta. Jag hoppas även mitt tålamod blivit bättre, annars kommer jag spåra ur om jag inte fått något svar inom en vecka.
Godnatt

1 kommentar:

  1. Säljer handgjorda namnsmycken, cupcake berlocker och graverade glas. Kika gärna in!

    SvaraRadera