onsdag 17 december 2008

I'll cry tomorrow

Mina (ca) 2 sista timmar som omyndig tillbringade jag tillsammans med Moa och vi satt vid mitt köksbord och drack kaffe och spelade kort, ungefär sådär som vi gör i princip varje gång hon besöker oss i Främby. Det var trevligt, jag fick en pälströja av Moa och hennes mamma. Den är söt, sitter snyggt och är skön som fan! Det var väl inte mycket mer som hände sen, vi gick och la oss ett par timmar in på min födelsedag. När vi vaknade drack vi kaffe och piggnade till lite för att sedan gå till konsum där jag köpte cigg till Moa fast hon faktiskt kan göra det själv. Han i kassan sa inte grattis utan frågade bara om jag inte hade mindre pengar än en femhundring. Det hade jag inte och det var ju inte mitt problem heller! Det var meningen att jag skulle köpa en dosa onyx men Konsum här ute är såpass dåligt att de inte säljer onyx!
En stund efter vi kommit tillbaka hem fick vi reda på att min tröja kommit så den gick jag och mamma och hämtade ut medan Moa satt hemma hos mig och spelade bubbles! Vi gjorde oss iordning och gick in till stan och till Q8 där jag fick min efterlängtade snusdosa! Där mötte vi också upp André och gick till Arenan. Jag fick en hel massa kramar och grattande och Anders, jävligt bra som han är, hade köpt sushi som han och jag åt eftersom jag aldrig ätit det förut! Det var rätt okej, vissa av grejerna iallafall! Hur som helst så var det så snällt och bra av honom att jag blev jätteglad! När vi samlats för möte tyckte någon att de skulle sjunga för mig. Oliver tog ton vilket ledde till att Staffas började skratta så mycket att han fick lov att gå ut medan alla sjöng. Det var fint sjunget av alla tycker jag, haha! Det var speciellt, precis som allt annat med den där gruppen!
Efter mötet stannade jag, Moa och André kvar på Arenan en stund och vid sjutiden gick jag och mötte min kusin Susanna. Vi gick till O'learys och hon bjöd på öl. Tomas kom också dit och lite senare även Kate! Vi var kvar där ett tag och gick sen vidare till Engelska där vi stannade resten av kvällen. Vi träffade en gubbe där som bjöd oss på olika drickor och pratade om allt mellan himmel och jord. Sen åkte jag och Kate hem till mig och då hände det väl en hel del dumt som jag inte tänker skriva om här, men slutet av min födelsedag var bara åt helvete. Men vad kan man göra egentligen? Det går inte styra andra människors tankar och tycken. Det bara är så och det är något även jag måste lära mig att acceptera, hur svårt det än är.
Vi vaknade tidigt idag och Kate åkte till skolan. Resten av dagen har jag mestadels spenderat i mammas säng framför tvn och nu lite senare har jag städat och fixat i mitt rum! Jonte ringde en sväng och det var så sjukt kul att höra hans röst! Det var allt för längesen! En annan det var för längesen jag träffade var Max som jag satt och smsade med när jag var ute igår. Men jag hoppas på en återförening inom en snar framtid! Det är allt för många gamla vänner jag saknar och ofta tänker på, det är dåligt att jag är så sjukt kass på att ta upp och hålla kontakten med människor. Det är synd. Samtidigt vill ju inte jag vara den som hör av sig hela tiden heller. Jag ska försöka ta upp kontakten med några av de gamla saknade människorna.

På Fredag är det fest så det står härliga till! Det känns som jag bjudit halva Falun och det har jag ju nästan gjort också! Mer om det senare. Imorgon ska jag ner till stan och köpa nödvändiga saker!

Det är så mycket jag egentligen vill skriva men inte hittar några ord för. Jag vill heller inte hänga ut någon på något sätt vilket jag antagligen skulle göra om jag skrev alla tankar som snurrar runt i mitt huvud just nu. Den här gången får jag helt enkelt hålla det för mig själv!

Jag är så sjukt glad att jag har mina vänner och jag uppskattar verkligen allt stöd jag fått genom saker och ting som varit svåra, även om jag är kass på att visa hur mycket det faktiskt betyder för mig. Jag skulle aldrig klara mig utan de jag har som jag litar på och vet lyssnar på mig om någonting tynger ner mig. Tack, ni är det bästa jag vet.

//Emma, 18.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar