fredag 17 april 2009

17 April

Grattis Moa som fyller 19 idag, det är det viktigaste med den dagen! Sen får vi helt enkelt se om grillningen idag blir av eller inte!

Den här veckan har varit ganska slapp och skön. Igår var jag och Anders på någon manifestationsgrej på kristine, som handlade om ett folkmusikhus .. typ, något sånt.
Efter det bakade vi muffins med blå grädde och åkte hem till Thea och Tobbe med. Sen åkte vi ut till Svärdsjö där jag sitter nu och väntar på Anders som duschar. Mollie är tjock och jagade solkatter tidigare idag. Det såg helknasigt ut men det var roligt. Vi åt också en fin och nyttig frukost med en massa frukt och mys.

För ett par dagar sedan träffade vi Olivia och åkte med henne till Borlänge en sväng, innan det såg vi en tjej bli påkörd av en bil. Det var längesen jag umgicks med Olivia på det sättet även om det inte kändes så när vi träffades! Men trevligt var det! Jagade okända sleazare på kupolen osv.

Imorgon ska vi hem till John och grilla och mysa med lite folk, det ska bli grymt trevligt!
På torsdag ska vi fira mamma som fyller år helgen därpå, och jag och Anders firar 4 månader samma torsdag. Då ska jag också till tandläkaren och fixa min jobbiga tand och få en skena så jag slipper få problem eftersom jag biter ihop och gnisslar tänder konstant.
Och helgen sen, på fredagen spelar Pyracanth, scene of decay och distorted doctrine (?) på Arenan med support av Nation död. Sen på lördagen ska Pyracanth till Gävle och tävla i rockkarusellen igen, fast nu.. riksfinal tror jag det heter.


Igårkväll fick vi också garanterat jobb innan P&L, 8 timmar / dag (1 timme lunch) i tre dagar, Måndag, Tisdag, Onsdag innan själva festivalen. Sen får vi fetivalpass och camping för jobbet! Vi ska alltså sätta upp staket och sånt som inte är så värst jobbigt överhuvudtaget! Känns riktigt bra eftersom det är så många band jag vill se i år men inte har råd med den numera svindyra biljetten. Sen får vi se hur det blir med Rockweekend dit jag också verkligen vill åka! Jag hoppas för allt i världen att det blir av!

Nu ska jag göra någonting vettigare som att byta tröja och fixa sminket eller ta bort det helt och hållet. Sen ska vi åka hem till mig, med bussen om en timme!

Cya

Jag älskar Anders, han är finast.


(Och jag ska försöka skriva oftare men jag är inte världens mest aktiva vid datorn när det är sånt här väder. Ja för idag är det sol minsann! Jag ska börja söka jobb också, det ska jag. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar