tisdag 19 januari 2010

Såå... Igår fixade jag naglarna, tränade medan jag kollade på Hem Till Midgård, duschade och fräschade till mig, lagade middag till mig och David.. ja, sen fuckade ugnen och gick inte stänga av. Så vi fick dra ner den till noll och vänta tills den svalnat och sen dra ur kontakten. Skitgrejer. Jag kollade upp priser för en ny spis och försöker övertala mamma att köpa en innan vi bränner upp hela lägenheten! Städade, plockade ur och i diskmaskinen två gånger, hängde tvätt, slängde in mer tvätt i maskinen, hängde den tvätten osv osv och sen såg jag I taket lyser stjärnorna och tog det lugnt tills jag somnade!
Idag ringde jag arbetsförmedlingen för att göra uppföljning, hade plats 70 i kön och fick vänta 10 minuter. Sprang runt och städade under tiden. Sen pratade jag med en snäll dam i 10 minuter, tydligen, och hon var jättetrevlig, positiv och sådär bra så jag blev glad. Efter jag pratat med henne mailade hon en lista på jobb som passar mig "som en bra start". Jag gillar henne! Så nu har jag sökt lite mer jobb och hoppas så innerligt att jag får något av dem så jag kan dra härifrån!
Nu är jag snyggt sminkad och nästan påklädd. Mitt hår är vågigt av någon anledning och jag orkar inte bry mig så det blir keps idag! Och satan, vilken träningsvärk jag har!
Arrangörsmöte om en timme då. Och när jag kommit hem kommer Nathalie förbi här så jag får träffa Hera som jag ska vara dagmatte till från måndag!! Sen ska jag kolla upp lite mer jobb och söka det som finns!
Och ja, jag är fortfarande lika glad och mår lika bra som igår och i förrgår!
Jag har fan ingen anledning att vara deprimerad, och så länge jag bara tänker på allt bra och hur awesome framtiden kan bli om jag har tur så är jag glad och pepp på allting! YEAH!
Fan vad det här känns rätt, jag vill alltid må såhär bra!
Time to grow up, såattsäga! Just nu kommer jobbletandet före allting. Jobb och bostad, sen kan jag ta in annat i mitt liv, kanske. Men nu kommer Jag i första hand. Sen skiter jag i om folk tycker det är egoistiskt, men jag har bara tid att tänka på mig själv nu.

Nu lär jag klä på mig iallafall och dra ner till Arenan!
Tjaho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar