lördag 2 januari 2010

Nyårsafton 2009-2010

Dagen började med att jag gick upp tidigt och var ovanligt morgonpigg. Fixade mig och började dricka lite av vinet eftersom jag var så rastlös. Mamma skjutsade mig till stationen och jag åkte med tåget halv 2. Drack en del vin under resan, haha. Tågbyte i Sala och i Västerås (där jag skulle vänta en halvtimme men tåget från Sala var 20 minuter försenat så jag behövde inte frysa så jävligt). Skrev ett fint sms till min mor, det löd ungefär "Nu är jag på väg iallafall. Sitter bredvid en rynkig tant. T9 ville att jag skulle skriva "en synlig tant". Synlig är hon ju också, men mest rynkig.."
Vilket visade rätt bra att jag redan fått i mig så mycket vin som behövdes. Pratade med Mange också, vilket fick tanten att flytta på sig. Jag var för jobbig för henne, helt enkelt. Tantjävel.
Halv 5 var jag framme och Rakki, Jigs och Joel hämtade mig på stationen. Jag och Rakki åkte hem till honom där hans familj och släktingar var. Sjukt sköna människor och jag hade det jättetrevligt! Sen gick vi till Jigs, och tydligen ramlade jag innan jag ens kommit innanför dörren och skyllde på att Rakki puttat mig.. Haha, bra där! Det var en trevlig fest med bra människor. Sen fick folk tag på taxi och jag skulle åka med och åka till Anton. Vände ryggen till och människorna hade åkt utan mig. Typiskt. Då kom jag på att jag skulle GÅ dit, över en mil tydligen. Jag visste inte vilket håll eller någonting utan jag bara började gå. I mina 13cm klackar. Smart drag.. Jag ramlade omkull, kom inte upp och bestämde mig för att sova i snödrivan. Då kom det en helt okänd kille och släppte av ett gäng vid en fest och jag frågade den snälla killen om han kunde köra mig dit och det gjorde han. Så vi åkte läänge och plockade upp Anton och Sebbe efter vägen och åkte hem till Anton och fortsatte dricka till ungefär 8 på morgonen. 4 på dagen vaknade vi och jag åkte till Rakki igen. Och efter att ha åkt och käkat lite och köpt snus satt jag, Rakki och Jigs och kollade på youtubeklipp och väntade på att mitt tåg skulle gå. Halv 8 gick det och det fanns inte någon konduktör på något av tågen som kollade biljett så jag kunde likagärna åkt gratis! Sen hämtade mamma mig på stationen halv 11 och vi åkte hem. Kollade på star wars och batman med David en stund sen gick jag och la mig i sängen och kollade på Big Bang Theory. Idag är jag sjuk. Jag har feber och frossa och vet inte alls vad jag håller på med. Brände upp ett plattskydd till spisen när jag skulle laga mat. Inte okej. Just nu finns det dock ingenting att se fram emot längre, jag har inga direkta planer för den kommande tiden vilket är ganska drygt. Menmen. Nu blir det med Big Bang Theory och kanske ett bad om jag orkar resa mig upp.
Jag var förresten helt säker på att det var söndag eller måndag idag.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar