tisdag 10 februari 2009

Soul Sister

Idag fyller min älskade Lovisa 19 år, vilket betyder att det snart är 12 år sen vi började i samma klass och lärde känna varandra. Hon är min blodsyster och en av de vänner jag värderar högre än någonting annat. En såndär vän man aldrig behöver fundera på om man kan lita på eller inte, utan man bara vet det ändå. En såndär vän som man aldrig behöver fråga om den finns här för en när man behöver någon, och som inte behöver fråga en om man finns där för den. En sån vän man bara vet att man alltid kommer ha, vad som än händer. Världens bästa vän! Grattis Lovisa, jag älskar och saknar dig hur mycket som helst!

Jag är glad att jag har en del vänner jag kan lita på fullt ut. Moa, Mia och Lovisa kommer Alltid vara mina närmsta vänner. Även om vi inte ses på ett tag så är allting ändå detsamma och vi glider aldrig ifrån varandra, vad som än händer. Det är skönt! Jag vill aldrig vara utan dem och det hoppas jag att jag aldrig behöver vara heller. En tid i mitt liv var jag ett svin mot mina vänner och så gott som sket i dem för att jag var instängd i en enda människa. Jag kunde likagärna förlorat dem då, men de fanns kvar för mig. Det var närmare ett år jag var fast i en besatthet av en annan människa. Men mina vänner lämnade mig inte för det. Jag kommer nog aldrig kunna förklara med ord hur tacksam jag är för att de fanns där för mig när allting tog slut och jag kände mig som att jag var på botten av ett rent helvete. Det var någon gång då jag märkte vilka som är mina äkta vänner och vilka som faktiskt finns där för mig och inte bara säger det för att det ska se bra ut. Tack för allting ni gjort för mig, alla minnen ni gett mig och alla framtida stunder vi kommer ha tillsammans. Ni är bäst, det finns ingen tvekan om saken!

Igår fick jag tv, video och dvd till mitt rum men jag kan inte kolla på några kanaler förän vi fixat en antennsladd som ska dras från Davids rum. Men det blir väl klart till slutet av veckan skulle jag tro. Det är skönt hur som helst att inte behöva använda datorn när jag vill kolla på film i mitt rum! Jag möblerade om och sånt mysigt för några dagar sen också, nu är det snyggt i mitt rum tycker jag. Det tycker jag iofs alltid när jag möblerat om, vilket jag gör rätt ofta! Det känns ändå som att det blir bättre och bättre för varje gång.
Nu ser det ut såhär i mitt rum (tryck för stor bild)















Imorse vaknade jag av att Anders mobil ringde. Han hade gått upp i tid men råkade somna om så han försov sig ändå. Det är sånt som händer antar jag. Vi kollade på en hel del musikvideor och metaldokumentär och liknande igår så det blev väl rätt sent vi somnade. Jag gick upp när Anders åkte imorse vilket var vid 9-tiden - alltså väldigt tidigt för att vara jag! Det kändes bra att gå upp tidigt för en gångs skull och jag ska försöka få lite bättre vanor när det gäller sömn. Jag har bara så sjukt svårt att somna på kvällen, innan 2-3tiden. Och jag har ännu svårare för att vakna på morgonen och faktiskt resa mig upp ur sängen. Jag känner mig som en såndär lat tonåring man ser på amerikanska serier och filmer. Det kanske jag är också, jag vet inte riktigt själv. Jag ska börja träna också så jag kommer i form lite, och börja äta bättre. Oftare och nyttigare. Ja, jag kan inte påstå att jag äter onyttigt ändå för jag proppar inte i mig en massa snabbmat och liknande men jag kunde ändå äta nyttigare för att kompensera med hur sällan jag äter. Min kropp känns helt slut och varje dag har jag ont någonstans. Ryggen, benen, armarna, nacken, huvudet. You name it! Det känns inte bra alls. Och nej jag sitter inte och skriver det här för att andra ska tycka synd om mig utan nu berättar jag hur saker och ting ligger till och det får folk tåla. Jag tycker inte synd om mig själv, alls. Jag har ingen annan än mig själv att skylla eftersom det är Jag som inte tar hand om min egen kropp. Så jag kan inte tycka synd om mig själv, eller be andra att göra det, för att jag skiter i hur jag mår. Så ligger det till. Hur som helst så längtar jag till våren, just nu mest för att jag är sjukt sugen på att bara dra ut och springa ett varv runt Främby. Det är skönt och jag gillar det! Men det är lite svårt i snön, dessutom känns det inte så pepp att klä på sig en hel massa varma kläder för att kunna gå ut och springa. Nej. Åh, jag saknar värme och att sitta på en gräsmatta med vänner och umgås, dricka öl och lyssna på en bandare med något halvkasst blandband någon spelat in och ibland höra en låt som alla känner igen vilket slutar i en underbar allsång och alla är glada och njuter av att leva. Ja, det vill jag ha just nu! Inte för varm sommar, inte för kall vår. Någonstans där mittemellan. Då när det är som Bäst!

Jag kollar på en livedvd med Backyard Babies just nu, jag tror det är därför det råkade bli rätt mycket text idag. Jag blir alltid på skrivhumör när jag lyssnar på dem. Sen är det ingen som tvingar någon att läsa allting jag skriver heller! Haha.
Imorgon kommer Moa hem från Eskilstuna och jag ska möta henne vid tåget. Jag saknar henne faktiskt, det känns som att hon har varit borta i evigheter! Eventuellt blir det en kopp kaffe hemma hos mig efter hon kommit hem, eventuellt med några fler tjejer. Jag vet inte hur det blir. Jag måste anpassa mina kaffebjudningar efter min familj och om de ska ta hem folk osv. Idag ska några av mammas väninnor komma hem till oss, en av dem har jag aldrig träffat förut så det är väl roligt! Jag kan inte hjälpa att jag funderar på om hon ser ut som en gammal tant eller om hon ser någorlunda ungdomlig ut som de flesta av mammas vänner som kommer hit och hälsar på. Och jag hoppas att hon är minst lika trevlig som de andra! Det är också kul att se vad det är för männsikor mamma träffar när hon åker iväg. Jag vet ju bara namnen på de flesta vet inte hur de ser ut eller hur de är som personer eller någonting. Spännande? Nja, jag har väl mest ingenting att skriva om idag!

Lovisa fyller som sagt år idag och jag skulle egentligen på möte idag och efter det trycka tröjor till Panorama men jag ska försöka styra det så att jag inte behöver komma dit idag eftersom jag mycket hellre går hem till Lovisa och firar henne!
Igår fyllde Vigor 18 och i söndags blev Amanda lika gammal. Så grattis till dem också! Eftersom jag inte har några pengar på mobilen kan jag inte skriva grattissms till folk och jag har inte varit så aktiv vid datorn de senaste dagarna fast jag har skickat iväg ett grattis åt båda hållen! På Lördag ska vi ut till Gopa och fira Vigor, Björn och Theo (kanske någon mer, jag vet inte?) och det ser jag verkligen fram emot! Det ska bli kul att träffa en massa människor vars närhet jag vet att jag alltid trivs i. Den dagen är det alla hjärtans dag också, då ska jag så gott som krama ihjäl Anders och hela dagen försöka visa honom hur mycket han betyder för mig och hur glad jag är att jag har honom. Jag vet inte riktigt själv men det känns som att jag är dålig på att visa det så ofta och mycket som jag borde även om jag försöker så gott jag kan! Dock tänker jag inte heller vara klängig och överdriva hela grejen så det slutar med att han tröttnar på mig. Jag vet ändå att han vet minst lika bra som jag själv hur mycket han betyder för mig och det är jag glad över. Jag är glad över hela den här grejen med honom. Jag är lyckligare än jag någonsin varit och jag så galet underbart kär!
Nu ska jag duscha och försöka bli lite snygg inför kvällen!
Ni kan ju också kommentera inläggen med antingen kommentarer om själva inläggen eller frågor om saker och ting jag skrivit om, eller förslag på vad jag ska skriva om. Äh, jag vet inte. Kommentera bara! Det vore ju mysigt hur som helst!

Sen önskar jag alla en fortsatt bra vecka och sådär!
Seeya!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar ditt efternamn.!
    /sanna Funck

    SvaraRadera
  2. ^^
    Baby!
    Det var verkligen intressant att läsa det här:D

    Jag saknar dig!
    Ses i morgon?

    SvaraRadera