tisdag 24 februari 2009

Tisdag 24/2

Den här dagen har varit rätt skön även om det känns som att jag inte haft en lugn stund.
Jag vaknade kring 9, tränade ca 20 minuter, duschade, ringde tandläkaren och beställde en tid, gick upp till Kicci och hämtade en madrass, klädde på och sminkade mig och åt. Sen färgade jag håret på mamma, åkte till Arenan [15:00] där jag var i ca 3 timmar och hade möte, rensade ett rum och gjorde om det till loge med soffor, fotöljer, bord, stolar och en hel del affischer. Vi ställde också upp skärmar på 'balkongen' ovanför scenen och lite annat. Några fixade garderober och garderobsbrickor. Jag lyckades, såklart, ha sönder en glasruta i logen (inte ett fönster utan någon annan jäkla ruta) när jag smällde igen den lite för hårt. Sånt som händer.
Efter vi var klara med allt drog jag, Moa och Mia ner till Golden där de käkade pizza! [ca 18:45] Sen var det hem till mig och prata lite om resten av kvällen. Mia gick hem till sig efter några minuter och jag dammsög av madrassen jag tidigare på dagen hämtat hos Kicci, sen bar jag och Moa ner den i mitt rum och tog ur den sängliknande tunga madrassen ur min säng och flyttade om de andra och la på den nya så min säng nu är jämn och utan en ond skarv!! De som sovit i min säng vet hur jobbigt det var. Sen gick vi till Mia [ca 19:45] och åkte till stallet och kollade när Mia red. Vi myste också med Ceylon och lite med Favven bara för att han är finaste hästen!
Jag kom hem strax efter 10 och nu ligger jag i min säng och äter varma mackor och tar det lugnt. Sen blir det träna kanske en kvart för att bli trött och sluta vara så uppe i varv som jag är just nu!
Imorgon fyller mormor 75 så det blir fest och vi ska dit 11. Jag har dock bestämt mig för att inte stanna på kvällen utan drar hem vid 4tiden och bleker håret med Moa istället.
Jag längtar sjukt mycket till torsdag. Dels för att det band jag värdesatte högst för några år sen koimmer till Arenan och spelar och dels för att Anders är hemma från fjällen igen då och jag saknar honom väldigt mycket!

Antagligen skriver jag imorgon när jag är klar med det jag ska göra då! Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar