tisdag 24 mars 2009

Cherry treats and Donkey Kong

Igår vaknade jag relativt tidigt och åkte kring halv 1 in mot stan. Det började väl med att mamma råkade stoppa i pengar för 4 timmar istället för 1 i parkeringsautomaten och sen hittade vi inte rätt dörr först när vi skulle in på Vibes for Life. Men när vi väl kommit in träffade vi Ulf som vi småpratade med innan han började behandla mamma. Hon fick lite mer massage men också en del knäckande, mest av nacken. Sen var det min tur. Han började med att kolla på min rygg när jag stod upp och konstaderade snabbt att jag faktiskt är helt sned. Min rygg är sned och mitt ben var 1 ½ cm kortare än det andra. Benen är nu någorlunda jämnlånga men jag ska tillbaka dit på torsdag. Jag trodde för övrigt att han skulle bryta av mig på mitten när han knäckte min rygg. (Kiropraktorer är Inte överdrivna på film!)

Jag ska börja träna yoga eller pilates igen så jag blir lite smidigare i kroppen iallafall. Det kan ju inte skada tycker man!

Hur som haver!
Efter vi varit hos kiropraktor-styvfarfar Ulf åkte vi till affär nr. 1 och handlade. Jag köpte en ny tandborste, en såndär style-tech som ska vara så jäkla bra! Den är lite tyngre än en vanlig tandborste men funkar galant!
Sen blev dt affär nr. 2 för att köpa lite mer grejer och där köpte jag körsbärsgodis. Där hämtade vi även upp min käraste Anders. Då var klockan kring 3. Vi åkte sedan hem, lastade ur allt vi hade handlat, hämtade upp Kicci och Ester och åkte till affär nr. 3. Där köpte jag och Anders en massa godis eftersom det bara var 39kr/kg! Sen bar det av till det fjärde stället där vi köpte hundmat till Ester och sen ett femte ställe för att köpa mjölk (eftersom just den mjölken inte fanns på någon av de tidigare affärerna) och saffran (som mamma glömt på alla de tidigare affärerna)
Sen kom vi hem kring 5 och jag och Anders började ganska direkt laga middag.
Vi åt bakad potatis, fläskkotlett, osttärnings-sallad cch lite olika dressingar/såser vid sidan av samt kaktus/lime-dryck. Det var riktigt gott men det bästa var ändå sällskapet!
Efter middagen åt vi godis och spelade Donkey Kong 2 på Snes!
Kvällen var helt perfekt och hur mysig som helst!

Idag ska jag på möte igen och hoppas att det är bättre än förra gången då det bara var gnäll och skitsnack!


Hej

1 kommentar:

  1. Hur fan kan dom ha blivit lika långa? drog han ut ditt ben så det blev längre eller?

    SvaraRadera