måndag 2 mars 2009

vecko-resumé

Jag har en kladdkaka i ugnen. Den är klar om 13 minuter så jag tänkte att jag skulle passa på att skriva vad som hänt sen jag skrev sist, nu när jag ändå har tid! Sen vilka som orkar läsa det och inte bryr jag mig inte speciellt mycket om!

Jag skrev alltså sist i tisdags! Den 24e. Då börjar vi alltså med..
Onsdag 25/3 - Vaknade väldigt tidigt och efter en hel morgon av upp-piffning åkte vi till mormor där vi var framme kring 11. Vi träffade Susanna utanför först, sen morbror och moster. Vi serverade och hade oss hela dagen tills jag drog vid 4. De andra var kvar ända till kvällen. Jag gick och träffade Moa, åkte hem till mig, chillade lite, gick till Willy's (då Anders även ringde och jag hade inte pratat med honom sen han åkte på söndagen) vi köpte hårfärg, PK och godis och gick hem till mig och blekte håret! Sen kom mamma hem och vi fick henne att skjutsa oss till Järnet och hämta lite av Moas grejer och till Q8 så Moa fick köpa cigg eftersom Konsum stängt typ 2 timmar tidigare! Vi åt mat, väldigt mycket mat, och kollade på The Crow tills vi somnade!

Torsdag 26/3 - Jag och Moa vaknade ca 7, gick upp och hade i silvermousse i håret, fixade oss och var klara att åka in till stan kring 11. Vi åkte med mamma till Järnet, gick hem till Moa där hon fick fixa lite grejer medan hennes katt åt på mina händer sen gick vi ner till Arenan och började jobba. Vi lagade mat och en massa annat till Opeth. ANDERS KOM HEM och jag var lyckligast i världen. Det var en bra kväll men jag hade förjävliga humörssvängningar så det var inte så bra för mig ändå. Vi fick även reda på att en man hade hoppat framför tåget inte alls långt från Arenan medan vi var där. Tidigare i veckan hade också en "bomb" hittats på torget i Falun och de kallade in bombexperter från sthlm. Bomben var egentligen en kudde. Det var även skottlossning på Kvarnberget, några hundra meter från mitt hem, då en polis sköt en mentalt störd man i benet när han inte ville följa med till Säters sjukhus. Man bara måste älska Falun...
-kladdkakan hann bli klar eftersom jag kollar på tv samtidigt som jag skriver så det inte går så snabbt, nu är den ute ur ugnen iallafall-
När Opeth-kvällen var klar och alla hade gått hem åkte jag och Mia hem med Mias mamma som kom och hämtade oss och jag åt och gick och la mig. När jag var på väg att somna kom Anders in genom min dörr och sällskapade mig och myste!

Fredag 27/2 - Vi vaknade och Anders åkte och repade ganska tidigt för att sen åka till Borlänge. Det var en hel del, dvs typ allt, som krånglade och jag var nära på att inte komma iväg till Borlänge. Så nära att jag tillochmed sa till Anders att jag inte skulle komma. Men eftersom jag inte vill att någonting ska kännas fel i det här och inte vill riskera att någonting ska gå dåligt löste jag det med André så jag kunde ta mig dit med honom och Ida. Så Anders fick sig en liten surprise! Vi kollade på Pyracanth och Absence (och röstade på dem båda såklart) sen åkte vi mot Falun. Vi träffade ett helt gäng av underbara människor på bussen och tyskar som rökte på under resan. Det var en jäkla partybuss och chauffören så gott som brydde sig inte ett dyft. Vi gick av på Timmervägen eftersom Någon höll på att kissa på sig på bussen. Nämner inga namn [-host-Björn-host-] sen gick vi hem till mig så jag kunde hämta min och Anders dricka och sen gick vi hem till Mia där det var lite party och där var vi i några timmar. Vi kom dit kring 11 och gick hem efter 3. Det var sjukt trevligt och jag hade jättekul! Sen gick vi hem och sådär, tja

Lördag 28/2 - Jag, Anders och David gick hem till pappa och Lissi efter jag och Anders legat och dragit oss i sängen hela morgonen. Zanna var hemma hos pappa och jag hade inte träffat henne sen September så det kändes så otroligt bra att få göra det nu! Jag hade verkligen saknat henne. Synd bara att det inte blev så länge som jag hade velat. Vi fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Sen gick jag och Anders hem och färgade is och kollade på film och myste. Vi lagade också mat som vi hade fått med oss från pappa. Eller ja, vi hade fått köttbullar med oss från honom!

Söndag 1/3 - Första dagen i Mars 2009 . Jag och Anders vaknade i min säng, låg och drog oss en stund och gick sen upp och gjorde och åt en redig frukost med mackor, kaffe, yoghurt, bacon och färgat vatten. Vattnet drack vi dock inte. Vi spelade kort och alfapet i några timmar och gick sen in till vardagsrummet för att kolla på lite film. Senare blev det ett underbart mysigt skumbad med tända ljus och badbomber! Efter badet spenderade vi resten av kvällen iförda badrockar. Vi lagade lasagnette till oss och David, åt och kollade på lite tv och myste och bara hade världens trevligaste söndag. Allting var perfekt!

Måndag 2/3 (Idag) - Vi gick upp kring 8 och jag klarade knappt av att öppna ögonen men det gick till slut. Anders kokade kaffe och serverade mig med på sängen, sen åkte han till skolan och jag var kvar hemma en halvtimme till innan jag åkte in till stan och gick till tandläkaren och lagade min tand. Jag ska dit igen den 23e April och fixa lite mer och även få en skena så jag slipper mina sömnproblem när det gäller mina tänder! Efter jag varit hos tandläkaren och hade käften full med bedövning gick jag till Arbetsförmedlingen och började skriva in mig. Jag ska tillbaka imorgon och fixa resten eftersom jag inte hade mina papper med mig idag. Efter Anders slutat skolan och fixat sitt nere i stan kom han hem till mig och kollade på Kalle och Chokladfabriken med mig och hjälpte mig göra kladdkakssmet men åkte sen igen och nu är jag ensam och väntar på att Raw ska börja även om det är flera timmar tills dess. Jag ska nog lägga mig framför tvn på övervåningen istället och kolla på någon film där. Det känns så ensamt att ligga i min säng när jag inte har min älskade vid min sida.


Gosh, jag är så lycklig så det känns som att jag spyr röda hjärtan och fjärilar 24/7!
Det finns tydligen ingen gräns för hur kär man kan bli eftersom jag varje dag tror att jag är så kär i Anders som att det går att vara kär i någon men upptäcker sen dagen efter att jag är tillochmed Ännu kärare än jag var dagen innan. Jag älskar honom, det känns så bra! Vi är så rätt


Imorgon:
  • Ringa soc
  • Ringa UM
  • ev. Ringa Ulf
  • ev. Ringa VårdcentralenA
  • Arbetsförmedlingen
  • Arenanmöte

Nu ska jag som sagt kolla på någon film, äta lite kladdkaka och antagligen träna lite eftersom jag inte gjort det de senaste dagarna!


Anders är min favorit. All min kärlek till honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar