måndag 16 mars 2009

Wake up and smell the coffee

Nu jäklar! Nu är jag trött!
Jag somnade kring 12 igår och gick upp halv 8, snoozade till 8 och nu, innan halv 9, är jag klar! Jag har sminkat mig och klätt på mig och borstat håret! Nu ska jag bara försöka få i mig en kopp kaffe och eventuellt något litet att äta. Jag ska ner till arbetsförmedlingen idag, och till skatteverket om det inte är någon kö där när jag går från arbetsförmedlingen. Det känns fel att jag inte vaknade upp tillsammans med Anders imorse. Men det har jag fått göra tre morgnar i streck nu! - underbart!

I fredags jobbade jag alltså på Arenan. Jackarou, Itchy Daze och Dia Psalma spelade så vi lagade lite mat och fixade i logerna och sånt fränt. Dock var det mycket som gick fel, grejer saknades på scenen, soundcheck blev försenade, middagen fick flyttas upp en våning pga ett segt band, folk styrde och ställde som de själva ville, regler följdes inte.. jag kan hålla på hela dagen.
Det jobbigaste var ändå när Itchy Daze hade spelat halva sin tid och brandlarmet gick eftersom dörren till gamla Komvux inte var stängd så röken från rökmaskinerna nådde in dit! Det kom tre brandbilar, jag blev irriterad och fick panik vilket resulterade i att mina lungor fuckade ur och jag inte orkade någonting längre. Hade min älskade Anders inte tidigare på dagen dykt upp helt random med en ros till mig i sin bascase och jag blev lyckligast i världen och kände mig så sjukt speciell och omtyckt. Han drog sen och spelade men kom tillbaka precis lagom till att Dia Psalma skulle spela. Vi åkte med mamma hem och sov sen. Jag hade ont i fötterna och fick fotmassage. Mys! E.T kollade vi på också, och somnade under så den gick om flera gånger under natten.

I lördags var det en hel massa krångel och problem, inte mellan oss två då utan det var mest andra som krånglade. Det löste sig dock senare kan man väl säga. Men det slutade med att jag och Anders blev hemma ensamma fast vi hade planerat att antingen dra ut eller dra hit folk hem till mig. David och Joel var i Falun och en stund var det väl tänkt att träffa dem på något sätt men David ringde och sa att de skulle till herrhagen på någon fest så jag och Anders tog en myskväll med skumbad och marängsviss och lite sånt. Vi kollade också på Patrik 1,5 och då kom mamma hem så vi gick ner till mitt rum och sov och sådär. Jag hade slagit i huvudet i badkarskanten så jag blev lite klen.

Igår ville jag åka till Säter och kolla när Pyracanth, Absence 2.0 och lite andra band spelade på Musik Direkt. Det gick inga bussar hem därifrån så det skulle bli svårt att komma hem om jag åkte dit så jag fick lov att stanna hemma. Det var ganska bra att jag stannade hemma för jag fick migrän och blev liggandes i soffan resten av dagen. Jag fick också Anders-abstinens som jag alltid får när jag inte är med honom.
Anders berättade att Absence hade gått vidare i tävlingen också, grattis till dem!

Nu vill jag bara lägga mig ner och sova igen. Jag mår inte bra alls just nu! Men, jag måste verkligen åka dit idag. När jag kommer hem igen ska jag sova. Först städa upp lite kanske, men sen sova. Jag mår illa, usch. Jag hatar att behöva ta tag i saker och ting. Jag känner mig inte redo för det alls.

Jag behöver en kram av Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar