torsdag 5 mars 2009

You can't disguise you've been hypnotized

För en gångs skull stängde jag nu av ljudet på min tv för att lyssna på musik istället för en massa röster som talar med varandra i en halvtaskig amerikansk talkshow.


Igår ringde jag runt till halva telefonkatalogen (som det kändes iallafall) men inget av de ställen jag försökte kontakta var tillgängligt för tillfället så jag struntade i det för dagen och åkte istället in till stan och träffade Mikkis. Vi gick till Arenan och senare mötte vi även upp Tåmz. Jag hade inte träffat honom sen jag var i Örebro sist och eftersom det var 11 månader sen blev det att prata en hel del minnen. Det påminde mig precis, jag har inte träffat Simon och de andra på snart ett år. Det känns förjävligt verkligen! Det känns förjävligt att jag det senaste året inte träffat så många av mina vänner som jag borde ha gjort. Jag märkte ganska direkt att det var pga av att Jag inte hade någon inkomst längre. Folk från t.ex Uppsala och Örebro kom ju aldrig hit och hälsade på liksom utan det var jag som fick åka dit!
Tillbaka till gårdagen;
Vi var på Arenan en stund, min älskade Anders kom också förbi en sväng. För kort stund om jag får säga det själv! Kl 6 åkte jag hem till mig, bytte om till myskläder, tvättade bort allt smink och la mig framför tvn. Strax innan 7 ringde Mia och frågade om jag skulle till Arenan eftersom Scene of Decay spelade. Jag hade tänkt vara kvar på Arenan men eftersom jag åkte hem istället hade jag inga som helst planer på att se dem denna gång. Jag hade inte heller några pengar till buss. Men ändå klädde jag på mig och sminkade mig på 5-10 minuter och gick med Mia in till Arenan. (För de som inte vet det är det en ungefärlig 20minuters promenad). Vi såg 3 låtar med SoD och sen var allting slut! Vi träffade Joel, min superhjälte, en snabbis också. Marcus var också där och honom är det alltid kul att träffa!
Jag och Mia gick upp till min mamma där jag köpte en french hotdog och fick busspengar sen åkte vi hem och jag (återigen) bytte om till myskläder och tog bort allt smink och la mig framför tvn och kollade på Secret Window som Anders tipsat mig om. Den gick på tv så det var ju tur för mig! Den var ruggigt bra!
Anders ringde senare, ungefär samtidigt som mamma kom hem fast lite innan. Han kommer till mig ikväll, det känns bra!
Imorgon spelar (det där coverbandet) Ebba Gold på Arenan! Då blir det jobba igen japp!
Innan det ska jag till UM och till Arbetsförmedlingen också.
Nu snart ska jag ringa soc sen ska jag städa och baka kakor till mamma och hennes väninnor så de har någonting att kalasa på när de ses här hemma på lördag över en kopp kaffe.
Jag ska baka finska pinnar, eller Pilska Finnar som vi kallar dem här hemma.
Nu måste jag klä på mig och göra lite nytta!



Anders är finast<3

1 kommentar:

  1. DOM ÄR INGET COVERBAND!!! tributeband är dom!!!
    Har du inte lyssnar alls på vad Per staffas har sagt!

    SvaraRadera