torsdag 19 mars 2009

Vasa solruta, Frizl och energisparning

Mamma hade köpt Vasa solruta, såndär de pratar så mycket om på reklamen och hur bra och luftigt det är. Det var då fanemig inte alls så luftigt! Lite tjockare än vanligt knäckebröd och inte stenhårt som vissa sorter är, annars var det då ingenting speciellt tycker jag alls! Nej, det var inte bra alls. Dock är det nyttigt med dinkel och jag kan inte klaga på smaken (det lilla man känner) alls. Men nog fan finns det godare och smakrikare bröd än såhär! Ja, fyfan. Och jag som gillar knäckebröd så mycket.

Idag faller domen mot Josef Frizl. Han säger att han ångrar sig, och det borde han väl göra också. Man kan iofs inte säga saker i stil med att "om han inte ångrar sig är han ju dum i huvudet!" eftersom hela händelsen i sig visar hur mycket den mannen har innanför pannbenet. Det kallar det för århundradets rättegång men jag tror inte riktigt på det. Har det inte varit någon större och mer spännande rättegång i världen på hundra år ändå? Hur som helst så är han en sjuk människa och han borde avrättas eller själv låsas in under jorden ett antal år.

En annan grej jag tänkte på är det här Earth Hour som ska vara 29 mars då alla uppmanas att släcka sina lampor i en timme mellan 20.00 och 21.00. Jag tycker att alla faktiskt ska göra det istället för att bara sitta och klaga på att världen blir sämre och sämre och sen skita i att göra någonting nu när man iallafall får chansen att göra en så jätteliten insats för att hjälpa till att sända ut en singal till världsledare och få dem att inse att de måste ta klimathotet på allvar! Jag tycker det är en bra grej!

Och med det har jag ingenting mer att skriva för tillfället eftersom min dag inte varit speciellt intressant hittills!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar