torsdag 26 november 2009

from the gentleman at the end of the bar

Ja, jag får väl lov att berätta lite om gårdagen då, alltså onsdagen om jag inte har helt fel på dagarna här (vilket faktiskt inte skulle förvåna mig)
Jag och Mia åkte in till stan och tog ut pengar, träffade Olivia och Moa och fixade lite grejer som behövde fixas! Köpte silverschampo bland annat, som jag hade i håret tidigare imorse så jag hoppas att det blir snyggt, har fortfarande en handduk på huvudet.
Tillbaka till gårdagen! Det var tänkt att vi alla fyra skulle dra hem till mig och käka och sen dra ut och ta någon öl på en mysig krog, men Moa ville på bio istället och lyckades övertala Olivia att följa med! Olivia följde dock med mig och Mia hem efter visiten på stan, men vi åt inte där heller eftersom vi hade köpt french hotdogs på Q8 istället för att göra egna hemma. Det fanns inte sånt bröd på hemköp så vi gav upp helt enkelt! Q8s french är ändå bäst, speciellt när mamma gör den!
Vi tog bussen in till stan sen, jag och Mia hoppade av vid Järnet och gick förbi Nico som skulle med ner på krogen. Vi lyckades även få med Anton som egentligen inte orkade. Han glömde sin plånbok hemma och hade varken pengar eller leg med sig under kvällen men det gick bra ändå!
Först gick vi till rådhuskällaren där det satt ett äldre par och drack vin, så vi tog en varsin öl där och lyssnade på mysig musik och satt i sjukt sköna fotöljer. Sen kom Jens och vi fick inte plats utan fick flytta oss till mindre sköna soffor! Efter vi fått i oss lite öl, och jag och Mia även ett glas vin, gick vi till Marres men de hade 100 kr inträde så vi sket i det och drog till Pitcher's istället. Där var det en massa roliga människor och gamla vänner, hur bra som helst! Lyckades plocka på mig ett och annat nummer till personer jag träffat förut men aldrig pratat med 'på riktigt', och någon jag velat få kontakt med i några år men inte vågat. Det gick mer än bra!
Jag och Mia drog hem sen, vi fick skjuts men blev utkastade ur bilen och en viss idiot sa sjukt onödiga grejer, men det är sånt man får leva med. Resten av vägen hem pratade jag med snyggAnton i telefon, det var hur bra som helst! Jag orkar inte berätta mer detaljerat av kvällen, är inte den piggaste människan i Falun för tillfället! Eller?

Sen kom jag iallafall hem, var ganska sjuk i huvudet och gick och la mig. Jag testade även mina sömnpiller, jag somnade nästan direkt och sov jättedjupt, men jag vaknade 9 imorse! Det var bara skitkonstigt. Och idag hoppas jag att jag får en liten tatuering på armen, minsann!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar