måndag 23 november 2009

Shobop!


Idag fick vi ett litet "paket" av mormor, med lite mumsigt till helgen!

Likör, öl, ölkorv, snickers, toblerone och smarties! Göttans!

Jag var hundvakt en stund på dagen och senare rensade jag upp lite snabbt bland mina kläder innan Anders kom hit med glasstårta och kollade på massa komediserier med mig. Jag har Skins-abstinens och min dator vill inte att jag ska kunna kolla på det över internet! Dock har jag hittat en fin dvd-box med 3 säsonger för ca 400 kr - aaaawesome! Skulle egentligen bli uppåt 700 men nu var det nedsatt pris. Vet inte om jag ska fixa det gratis och fult eller faktiskt köpa en snygg box. Det är värt pengarna iallafall, så mycket vet jag!

Imorgon är det arrangörsmöte igen och jag ska antagligen dit, beroende på hur min hals är imorgon. Den är ju inte min bästa vän för tillfället om man säger så. De första timmarna på morgonen/förmiddagen har jag ingen röst alls och imorse skrattade jag tillochmed åt mig själv för det lät så sjukt kul när jag pratade. Det lät ungefär som jag hade dubbla röster, helt insane!

Jag har allvarliga problem och mitt huvud gör ont av alla tankar som cirkulerar runt där inne. Vad gör man när man mår såhär? Det finns fan inget svar på det. Alls.

Jag tror förresten att jag ska vänta med dvd-boxen och köpa receptfria sömntabletter så jag slipper ligga och vrida och vända på mig i flera timmar innan jag somnar 5-6 på morgonen för det är fan inte roligt. Igår gick jag och la mig vid 1-halv 2 för jag kände mig trött, skönt som fan tänkte jag. Men jag somnade ju inte förän 4 timmar senare ändå!
Då tänkte jag att jag ska testa Valerina Forte, så står det såhär:

"För lindring av oro: 1 – 2 tabletter högst tre gånger dagligen.
För lindring av sömnrubbningar: 2-3 tabletter ½-1 timme före sänggåendet.
Vid behov tas 1 – 3 tabletter tidigare under kvällen.
Högst 10 tabletter per dygn"

vem tar 10 lugnande/sömntabletter på ett dygn? Det gör man väl ändå inte?

Det är iallafall 80 tabletter för lite mer än 100 kr, kan vara värt det! Ska iallafall testa.
Behöver iallafall någonting som gör att jag somnar på nätterna, orkar inte ha det såhär.

what ever, godnatt!

1 kommentar:

  1. Jag har också tänkt köpa sånna :P väntar bara på att pengarna ska trilla in på onsdag.

    SvaraRadera