onsdag 11 november 2009

Nu sitter jag här och kollar på tv, som nästan varje vardagskväll. Mamma kommer hem om en timme och då har hon snus med till mig. Därför måste jag vara vaken, av någon anledning. Jag känner att jag måste det iallafall. Det finns ingen riktig förklaring här. Mitt huvud är inte med mig idag! Därför skriver jag av mig lite nu istället, om gårdagen och den här dagen. Enjoy!

Igår drog vi ner till Arenan på arr-möte, jag och Mia.


Det var inte annorlunda från något annat möte och det var lika trevligt att träffa arrangörsgruppen som vanligt.


Sensus hade en lite turné som igår var i Falun. Simon hade ju skrivit till mig att hans vänner skulle spela men de hade tydligen fått lov att ställa in vilket var väldigt tråkigt och gjorde att jag inte ens kollade på något av banden. Olivia, Moa och Pau kom ner till Arenan och sällskapade mig och Mia till stationen där vi hämtade Micke. Vi gick till Arenan igen och drack kaffe och läste tidningar innan Pau skjutsade hem mig, Micke, Mia och Olivia hem till mig där vi satte oss och .. ja, pratade och läste tidningar! Olivia berättade även om alla krukväxter hon har hemma, t.ex hennes bebis som är en avokadoplanta! Lite senare gick Mia hem och en stund efter det tog Olivia bussen hem till sig. Jag och Micke gick ner till mitt rum och lyssnade på min Spotifyplaylist som fick något ryck och spelade samma låtar hela tiden. Sen kollade han vad jag hade för filmer och såg de gamla 80tals cartoonsen jag hade vilket resulterade i att vi la oss i min säng och kollade på Thundercats!


Idag åkte Micke hem efter vi glidit runt på stan med Mia och Olivia en stund, det hade varit roligare om han hade stannat en stund till tycker jag men så blev det inte! Jag, Mia och Olivia gick till Arenan igen och sen åkte Mia hem till sig och jag och Olivia hem till mig där vi lagade middag och världens största kladdkaka! Den var fyrtel. Alltså, fyrdubbel.. Alltså fyra gånger så mycket smet som det är för en vanlig kladdkaka! Så efter Mia kommit tillbaka åt vi kladdkaka och vaniljglass och pratade om.. ja.. Listor kan man väl säga. Och mer om det tänker jag inte berätta! Inte nu, inte sen.. Aldrig faktiskt. Det får ni leva med helt enkelt!


Imorgon måste jag iallafall ner till arbetsförmedlingen och säga att jag visst fortfarande vill vara inskriven. Sen blir det lugnt resten av torsdagen. På fredag är det Hellmers på Rådis så där kommer jag befinna mig, som det ser ut nu iallafall. På lördag bli det att kolla på någon snowboardtävlingsgrej utanför Curb. Simon och hans vän kommer eventuellt till Falun då så det blir isåfall att hänga med dem och sen kommer vi (förhoppningsvis) spendera resten av kvällen med dem och hoppas att det blir en hel del festande!


På söndag kommer kusin Johanna hit och ska kolla på lite kläder och så.


Så kommer alltså min vecka se ut! Och eftersom jag måste vänja mig vid att uppdatera bloggen oftare kommer jag skriva så mycket jag kan om dagarna och berätta lite mer detaljerat hur dagarna blivit, för de som faktiskt bryr sig!


Sen verkar det skita sig med lägenheten jag skulle flytta in i om någon månad. Varför är jag inte förvånad? Saker och ting brukar skita sig för mig. Shit happens! Jag får försöka hitta en annan lägenhet att flytta in i, och ett jobb vore bra.


1 kommentar:

  1. Sv: Tack! :)

    Hoppas det löser sig med både lägenhet och jobb :)

    SvaraRadera