söndag 8 november 2009

Ja, nu sitter jag här och lyssnar på en rätt udda playlist jag skrapat ihop på Spotify, men det är skön musik och jag gillar det!
Sitter även och pratar med en hel bunt människor på msn, alla är mer eller mindre lustiga och om alla fick som de ville skulle jag spendera resten av kvällen och natten med att tågluffa runt sverige och hälsa på allihop. Pfft. Som om jag ens skulle orka ta mig utanför dörren?

I torsdags tog jag spruta mot svininfluensa och natten till fredagen hade jag så ont i armen att det kändes som jag hellre skulle kapa av den. Det gick ju dock över sen och jag slapp, som tur var, att må dåligt som många gör av vaccinet. Jag var lika pigg och kry som annars hela helgen! Moa sov här från torsdag till fredag och jag följde med henne till tandläkaren på fredagmorgon. Sen blev det en kopp kaffe på Arenan och sen hem till mig för att kolla på Pineapple Express. Efter filmen började vi laga mat. Det blev hemmagjorda biffar, någon fylld med ost, och klyftpotatis. Sen kom Sigrid hem till mig, hon hade med sig vegg-biff till sig och beasås till oss alla. Så åt vi middag tillsammans och kladdkaka till efterätt och resten av kvällen spenderades framför tvn. Först Idol och cirkus Möller, sen blev det slötittande på allt och ingenting och vid midnatt drog de båda hem. Moa kom tillbaka på lördageftermiddag och följde med mig hem till pappa där vi åt hamburgare och en massa godis och drack en hel del vin. Plastsyrrans ungar var också där och var söta. Vi var hos pappa 9 timmar och hade det jättetrevligt och satt och pratade om massa grejer med honom och Lissi. Maja somnade och Robin drog till en vän ett par timmar. Det blev en mysig lördag!

Idag har jag gjort absolut ingenting sen Moa drog härifrån. Funderar på att pyssla om mig själv litegrann, lägga ansiktsmask, försöka få till en snyggare ton på håret och träna lite yoga om jag orkar. Annars blir det bara meditation innan jag går och lägger mig. Låter som en bra söndag tycker jag!

Imorgon måste jag iallafall ringa arbetsförmedlingen och boka in en massa möten, och om jag inte får ett möte innan torsdag måste jag gå ner dit och prata med dem ändå. Drygt.
Imorgon är det även anti-rasism-manifestation på stora torget. Kung Henry, Follow him to the end of the desert, Johnny Puma och några fler kommer stå på scenen och göra sina grejer. Så där kommer jag garanterat befinna mig imorgon 18.00.

Nu ska jag göra någonting vettigare än det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar